Logitech Z-5500 Digital

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 58 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Z-5500 Digital op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

dave1993 05-04-2012

geweldig systeem,
ik woon zelf in een rijtjeshuis en de buren kwamen klagen dat de schilderijen scheef waren gaan hangen, week later kwam de achterbuurvrouw waar zeker 50 m tuin tussen zit of het wat minder kon want haar huis trilde!

Geweldig systeem dit!

jannestimmers 23-05-2011

Very nice! Perfect bass. Veel mogelijkheden kwa effectem

Staat 25-02-2011
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb het set nu een paar uur in bezit het is ongelofelijk wat een geluid dat er in zit ik heb er een paar maand over gedacht maar spijt dat ik het niet eerder gekocht heb

Killerman18 29-12-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb deze set nu al dik 2 jaar het is inmiddels al de 2de set want de eerste had storing in de kabel naar de pod toe maar logitech gebeld en 4 á 5 dagen later had ik een compleet nieuwe z-5500 GRATIS dus ik deze aangesloten en het blijkt dat de pod aanblijft als je hem op OFF zet je kunt dan nog via de headset muziek luisteren, dat was bij de oude versie niet zo.
Een vriend van mij heeft dezelfde set en bij hem was de eerste dag dat die hem had de bass al kapot, dit is natuurlijk opgelost via de winkel en paar maand geleden had hij ook problemen met zijn pod en hij logitech gebeld en hij kreeg ook na een paar dagen een nieuwe pod dus geen complete set zoals ik.

Verder is het een prima set goeie kwaliteit ben er dik tevreden mee, in dat opzich is het echt een super set. En de service van logitech is al even goed.

Nikolaas88 29-12-2010

Brute set!

Je moet wel echt eerst even rommelen met de instellingen, anders bonk je zelfs bij klassieke muziek van je bank af.
Iemand zei hier al dat je je sub goed vsast moet zetten, en dat is inderdaad echt heel belangrijk. Zorg ook dat het gat van de sub niet op de muur gericht is.

En let op je kleine zusje als die met haar DS aan het spelen is en om een onverklaarbare rede haar DS op de sub legt... Het pokemonkaartje is nu in elk geval mooi leeg =P
Zat zelfs nog een waarschuwing in de doos, maargoed.

Euhm, voor de rest erg weinig op aan te merken, de set staat als een huis.
Mijn moeder heeft de Bose 1-2-3, en ik moet zeggen dat als ik voor de muziek (maar alleen voor muziek) moet kiezen dan zou ik zeggen: De 123 trouwens, die heeft echt een significant warmer geluid. Alleen daar kan je de boel niet fatsoenlijk instellen, en bij de Z5500 wel, dus blijft het toch deze.

En ik heb wat ontdekt: De Z5500 heeft een BOOST modus waarin hij tot STANDJE ELF (11!!) kan!! Hoe Vet is dat!=D

Rick Uit hoogvliet 08-11-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb deze set nu een paar dagen Ik heb hem voor de prijs van €259,- bij media markt. Ik heb hem op de xbox360 aangesloten met een optische kabel en als ik een potje Call Of Duty: Modern Warefare 2 speel Dan hoor ik ze ook echt achter me lopen en dat is wel kicken. Ik krijg door deze set ook vaak berichten dat ik een zogenaamde HACK zou hebben.

Al met al een goede set die je zo zou kunnen vergelijken met Bose !!!

Ps : Die 1000 Watt voel je wel als je met een sniper een rapid fire salvo lost :p

foretress2 03-11-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb dit setje nu een paar maand en ik ben zeer tevreden! Het geluid uit mijn ps (analoog) klinkt lekker, maar de muziek van mijn ps3 (digitaal aangesloten) is helemaal geweldig!!! Ook bij games echt geweldig geluid. Dit is echt een aanrader voor iemand die met perfect geluid films wil kijken, wil gamen of gewoon muziek wil luisteren! Liever heb ik Toch mijn kabels naar mijn subwoofer lopen I.P.V een control-center op mijn bureau...

Arris 15-09-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Toen de set binnen kwam viel me direct op dat het veel groter was dan de plaatjes op internet, geen probleem voor mij.

Het loskoppelbare speaker systeem is echt geweldig, zo kun je zelf kiezen of je langer draad gebruikt. Al was het bijgeleverde draad meer dan voldoende.

De subwoofer zelf heeft geen extra connecties. Deze is dus niet te koppelen aan een Hometheater set als Passieve Subwoofer.
Wel zitten er de connecties voor de Speakers en de bekende RS232 achtige Connectie voor de control center.

De Control Center is handig voor het switchen tussen inputs, en laat direct zien of DTS wel gebruikt word of niet.
Het is niet mogelijk het display andere dingen te laten doen (zoals display op G15 keyboard).

Ik gebruik de set alleen voor de PC. Maar hij is ook uitermate geschikt voor de PS3/XBOX360.. zorg alleen wel voor goeie geluids isolatie want er komt me een bass uit.

Conclusie, mooie set voor THX certified games of DTS ondersteunende films.

PS. Het was binnen 3 dagen bezorgd terwijl het niet op voorraad lag, erg netjes.

marknederhoed 10-09-2010

hallo

ik heb de Logitech Z-5500
binnen gekregen ik heb het aangesloten en ik kon mijn oren niet geloven het is echt kwaliteit voor weinig geld als je vergelijkt met de andre THX boxen

ik heb ok al een film mee gekeken en de dolby surround dat werk ok geweldig als er een bom vald dan krijg je ok gewoon een explosie dan verneem je de vloer onder je voeten trillen en de kogels vliegen om je oren. alle geluiden worden goed aangestuurd

en muziek dat is ok geweldig
als je het bijna voluit dan kan de hele straat mee genieten en TOTAAL GEEN ruis of gekraak. het is net of je er bij bent zo helder geluid en je kan de bas ok stellen dat is ok wel handig

het gamen wil ok heel goed je zit er echt in je kan horen waar de ze zijn en waar een auto vandaan komt

het is een geweldige set boxen
kraakhelderen totaal geen miskoop

StanS 18-05-2010

Hallo,

Dit is echt een super-set!
Als je wilt kun je er een hele goede kwaliteit uit halen (heeft te maken met waar je 'm op aan sluit en met welke ingang), door bijvoorbeeld de optische of coaxiale ingang te gebruiken (De kabels hiervoor moet je helaas nog apart aanschaffen).
Ik gebruik de coaxiale ingang voor de tv en de optische voor een ps3, als je dan bijvoorbeeld een film met DTS op zet krijg je echt een lekkere surround te horen!

Ik heb 'm al een jaar, nooit problemen mee gehad!

Mijn tips:
- koop deze set niet om alleen muziek met een standaard geluidskaart te beluisteren!
- Als je de set koopt, zorg er dan voor dat je de speakers goed plaats (je kunt op google vinden hoe).

kareldevraag 28-03-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Goed geluid, na 2 jaar is de versterker kapot gegaan. Deze kon ook niet meer gerepareerd worden. Heb gelezen dat dit vaker het geval was.

toonybee 24-03-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb deze set een tijdje terug gekocht en ben niet zeer te spreken over de kwaliteit van het geluid. Spijtig genoeg heb ik geen mogelijkheid deze set digitaal aan te sluiten en spreek dus alleen vanuit de ervaring met de anologe kwaliteit van deze set. De bas waar iedereen zo over te spreken is vind ik persoonlijk uitermate teleurstellend, hij geeft alleen een zeer zware lage zoem of brom maar een echte knallende bonkende bas komt niet uit deze set.. niet uit de speakers en niet uit de woofer. Het geluid is nogal eentonig en kil, niet zeer warm en vol. Ik wil dus de mensen die door de vele reviews (net zoals ik ook) overtuigd zijn van de kwaliteit van deze set nogmaals doen overdenken, want anoloog is het geluid niet super. Wel blijft de belofte overeind dat het geluid niet vervormd wanneer je het volume flink open draait. Dus wanneer je niet zeer kritisch bent wat betreft het geluid, maar gewoon graag een 5.1 wil en flink volume dan is deze set het zeker waard.

LET OP! Bij aansluiten via anologe signalen (jack of tulip) verlies je de surround functie! Het geluid over alle speakers is gelijk dus een overvliegende helicopter ervaar je altijd gelijk over alle speakers en dus niet van voor naar achter (of andersom)!

Marcelweethetbeter 21-02-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik wilde geen dvd speler met versterker dus kocht deze z5500. Direct aangesloten op mijn 3 cm dikke Samsung LED tv. Grandioos geluid. Wel op glas aangesloten. Echt top. Ik heb het uiteindelijk bij Mycom voor E265,00 gekocht.

Lionel20 17-01-2010

Mijn mening.

Ik heb de Z-5500 al een aantal jaar in bezit. Zoals vaker gezegd, voor Games en Films is deze set uitsekend (prijs kwaliteit). Hij is zuiver, en de bas vult hem meer dan voldoende aan om niet schel te worden. En voor wat muziek betreft ? Ik luister heel vaak muziek, in de loop der jaren weet ik dus ook wel goed te luisteren naar speakers. Conclusie de speakers zij voor de prijs heel prima, Studeerkamer, hobbykamer zelfs woonkamer. MAAR daarmee zeg ik niet dat er veel beter is, in mijn woonkamer staan duurdere merken, en als je dat naast elkaar hoort is er een wereld van verschil. Maar dat is als je een kritisch luisteraar bent, en een gemiddelde luisteraar zal deze set verschtikkelijk mooi vinden.

(wel digitaal aansluiten)

Dus,
Gemiddelde gebruiker, koop deze set( films, games = uitstekend)

Kritische luisteraar (vooral muziek) , als je een krtitisch luisteraar bent dan kijk je naar mijn mening niet een naar een alles in een setje van onder de 300 euro.

Daar is deze set simpelweg niet voor (het is natuurlijk nog steeds een `pc-speakerset)

Let wel op, deze set is er al jaren volgens mij ergens 2004 (2003 misschien) en ik zag hem in de mediamarkt (januari 2010) voor 399 euro !!! Bizar

Patje_1 13-01-2010
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Als reactie over de "Boost" functie die op de set zit. Deze kun je inderdaad bereiken door de volume knop door te blijven draaien als die al op het maximale zit.

Indien je dit doet bij normale CD's of andere MP3 bestanden op een normaal volume niveau dan gaan binnen de kortste tijd je speakers kapot!

Deze functie zit er alleen op voor zacht opgenomen bronnen!
(staat ook duidelijk in de handleiding vermeld)

Probeer dit dus niet uit als je muziek afspeeld die goed opgenomen is!

Ik heb deze set nu een aantal jaar in het bezit en de set bevalt me nog steeds prima. Zolang je hem via de digitale ingang aansluit dan vervormt het geluid zo goed als niet op hogere volumes. Is de set analoog aangesloten en heb je de 24-bit cristalizer aan staan dan is er ook op lagere volumes wat vervorming te horen. Dit kun je weghalen door het b.v. in media player het volume te verlagen (ongeveer de helft) als je muziek afspeelt. Hierdoor gaat de vervorming weg en kun je de speakers weer harder zetten.
Door vervorming kunnen je speakers doorbranden/kapotgaan, ook op lage volumes!

Jordi050 20-12-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Als je iets goeds wil hebben moet je zeker voor de logitech Z-5500 gaan ik weet zeker de andere systemen zoals bose pioneer zijn er niks bij.

Is de volume knop nog niet hard genoeg?

draai net zolang door totdat die boost krijg je kan tot 11+ gaan, nog niet hard genoeg ?

hou de mute knop ingedrukt en draai hem door naar boost 22+

Te Gek Setje Top!

renaultje 04-08-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Heb hem een paar dagen nu en ben goed tevreden.
Het geluid bij gamen en bij films is helemaal super, bij muziek vind ik hem ietwat minder, de subwoofer is wat overdreven aanwezig en je kunt weinig spelen met de tonen

SeNtReX 02-08-2009

Heej Folks,
Ik heb deze set al reeds 5 jaar in gebruik.
Ik ben nog steeds tevreden voor wat deze set levert. Kwa game en film beleving is het gewoon uitstekend.
Bij muziek is het gewoon zeer uiteen lopend. Ben je iemand die veel muziek download met bitrates van hooguit 320 kbps dan is deze set meer dan voldoende.
Als je een geluids freak bent dan zal deze te min zijn. Bepaalde details geeft deze set gewoonweg niet weer. Maar ja wat verwacht je voor dit geld.
Enigste struikelblok waar ik nu tegenop wandel is de beperking aan aansluitingen. Toen ik deze set kocht had ik voldoende aan 2 digitale aansluitingen. Maar tegenwoordig is het gewoon te weinig. De ontwikkeling in geluid heeft niet stil gestaan en zo raakt deze set
Steeds verder achter. Deze set ondersteund alleen DTS en DTS 96/24 en Dolby Digital (digitaal geluid), dus niet de latere DTS en Dolby varianten .
Maar als je dat allemaal niets interesseert dan is deze set gewoonweg geweldig om mee te knallen.
Heb 1x de afstandsbediening vervangen omdat ik erop ben gaan staan. Even gebeld met logitech en ik kreeg gratis een nieuwe.
Al met al is deze set kwa prijs/kwaliteit verhouding gewoon uitstekend en zeker een 10 waard. Het kan altijd beter, zolang je je beurs maar trekt. Maar ik ken zeker weten geen andere set voor onder de 300€ die deze prestaties levert.

Frits Borgman 29-07-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Een paar weken in het bezit van deze set. Diverse apparaten aangesloten, de Ziggo HD set-topbox op de optische ingang, een DVD speler op de digitale ingang, een laptop op de groene jackplug-ingang en een I-pod op de zwarte jackplug-ingang.

De optische en digitale aansluitingen geven het mooiste geluid, zeker met Dolby 5.1. De andere aanluitingen klinken minder, maar toch nog prima om aan te horen.

Maar dan... het vermogen van de subwoofer. Ik heb al veel geluidssetjes versleten, maar dit slaat alles. Nog nooit heb ik een subwoofer in deze prijsklasse gehoord die zo'n ongelofelijk zware, maar toch zuivere bas weergeeft, ook met hoog vermogen. Vervormen is er niet bij, hij staat onder mijn bureau en bij wijze van spreken kan de basdruk mijn bureau optillen.

Kijk b.v. eens naar de film Pearl Harbor en dan naar de bijna een uur durende bombardement-scenes. Wees niet te bang om de sub eens een flink eind open te zetten en na afloop van de film zul je verbaasd zij dat alle huizen in je straat nog overeind staan.
Over een realistische beleving gesproken...

Kortom, ben je een verfijnde muziekluisteraar, dan zou ik uitwijken naar de duurdere sets, maar voor een avondje filmbeleving en af en toe luisteren naar muziek is er geen enkele andere set van rond de € 300 die ook maar in de buurt kan komen van de Logitech Z-5500.

jerome Korse 23-05-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik kocht de Z5500 via een pc zaak die failliet is gegaan. Het ging om een demomodel voor 175 euro. Ik had me voordien uitgebreid georiënteerd op internet en geluisterd bij de MM. Ik was niet overtuigd van de geluidskwaliteit, maar er zaten wel interessante dolby decoders op en een zware versterker incl digitale ingangen.
Toen ik de set aangesloten had viel het geluid mij behoorlijk tegen: schel, met te weinig middentonen en een boemende bas. De set zoals geleverd is niet geschikt om naar akoestische muziek te luisteren.
Wel viel mij op dat de digitale ingangen (optisch en coax) een veel beter geluid geven, in vond dit in geen enkele recensie beschreven. De PSP 3 klinkt echt goed en UPC via coax klinkt behoorlijk goed (maar helaas zonder dolby geluid, want dit levert de UPC kastje niet.
Uiteindelijk - na veel testen - heb ik twee kleine NAD speakers gekocht via Marktplaats voor 35 euro en de frontspeakers hiermee vervagen. Het geluid is nu heel fraai. De bas heb ik een stuk zachter gezet zodat het het NAD alleen nog aanvult. Nu klinkt het echt goed. Een interessante set dus voor 210 euro.

Jerome

Jeroen Almere 23-05-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Wat een vreselijk goed/slecht systeem.

Na dat ik mijn vraag gesteld had op deze site heb ik helaas niks mogen vernemen.

Vandaag dan maar besloten om het systeem toch te kopen.

Ik heb het getest, en het valt me heel erg mee en tegen te gelijk.

Voor normaal muziek luisteren blijf ik echt bij mijn Mission speakers. Deze set kan er NIET aan tippen. Ik mis de fucties om het geluid in te stellen. De Sub kan ik harder en zachter zetten, maar de hoge en midden tonen kan ik niet aan passen.

Voor Films en Games is dit echt werkelijk een aanrader.

Het de set via een glas kabel aan mijn cd speler, xbox en dvd speler gehad. Diverse dolby instelling getest als DTS, DBII Logic etc etc.

Voor muziek GEEN aanrader.
Mijn cijfer een 5

Voor films/games ABSOLUTE aanrader.
Mijn cijfer 9

lucbaltus 23-03-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Deze set nu bijna een jaar in mijn bezit en ben er nog steeds tevreden mee. Heel goed geluid en van plopjes heb ik nauwelijks last, alleen als ik mijn bureaulamp aan doe, maar dat neem ik voor lief.

Zie hier twee reviews die klagen over slecht geluid van de center-speaker, alleen ik heb hier totaal geen last van.

vincentvega 18-03-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

ik heb hem vandaag binnen gekregen en meteen teruggestuurd! ik vond met name het gekuid van de centerspeakers zwaar onder de maat

plexter 04-03-2009
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

ik heb hem zelf ook al jaren degene die voor die prijsklasse een betere set weet wil ik graag horen dan.Want ik ben ze nog niet tegen gekomen.alleen al je buren gek maken WERELDS

arthur1986 20-12-2008
Geschreven voor: Logitech Z-5500 Digital

Ik heb dit setje ruim 3jaar voordat het in Nederland uitkwam. Doet het nog steeds zeer goed! Destijds (september 2005) 329 voor betaald. Er zullen wel beter setjes op de markt zijn maar daar betaal je ook een stuk meer voor. Helaas vergeten veel mensen dat het menselijk oor maar bepaalde freqenties te verstaan/horen en dit is per persoon verschillend. Ben je ouder dan 40 heeft het geen zin om een boxenset van meer dan een 200 euro aan te schaffen. Ook de sorce waarvan het geluid afkomt is van belang, hou hier rekening mee bij het aanschaffen van een boxenset.